Rdza na piaście - czy to normalne?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • brodacz
    Classic
    • 2017
    • 0

    Rdza na piaście - czy to normalne?

    Zapisy na zlot ogólnopolski u Enriqueza
    1. klarus +1
    2.
  • brodacz
    Drive
    • 2014
    • 52

    #2
    Rdza na piaście - czy to normalne?

    Drodzy forumowicze,
    proszę o opinie z Waszego doświadczenia w sprawie:

    Przy okazji zakładania chlapaczy, musiałem zdjąć tylne koła.
    Po zdjęciu zarówno z jednej jak i z drugiej strony ujrzałem sporo rdzy na piaście.
    Jak to wygląda, prezentuje na zdjęciach, przed i po zgrubnym oczyszczeniu szmatą oraz wewnętrzną stronę felgi.
    Auto jeździ zaledwie od czterech miesięcy, ma 5-6 tys. przebiegu.
    Dodam, że w miejscu, gdzie powstała rdza utrzymuje się wilgoć, pomimo słonecznej pogody i braku opadów od paru dni.

    Wypowiedzcie się czy to normalne zjawisko, po tak krótkim czasie eksploatacji.
    Skąd ta woda? Chyba nie powinna się tam utrzymywać przez dłuższy czas.
    Załączone pliki
    O3 1,8 TSI

    Komentarz

    • robreg
      L&K
      • 2010
      • 1195
      • Octavia I (1U2)
      • AXP 1.4 MPI 75 KM

      #3
      a co na ten temat mówi ASO?
      Pozdrawiam, Robreg.
      ----
      furmanka.blogspot.com fan ;-)

      Komentarz

      • brodacz
        Drive
        • 2014
        • 52

        #4
        Jeszcze nie zgłosiłem do ASO.
        Pytam Was po części dlatego, żeby widzieć jak się nastawić do rozmowy z ASO.
        Pierwszy raz mam do czynienia z autem nowym, na alusach z tarczą hamulcową z tyłu.
        Nie mam pojęcia, czy to normalne, czy podlega wymianie gwarancyjnej, czy mam to od czasu do czasu czyścić, czy zignorować, czy co.
        O3 1,8 TSI

        Komentarz

        • Wally
          RS
          • 2012
          • 3790
          • Volkswagen

          #5
          Zamieszczone przez brodacz
          Nie mam pojęcia, czy to normalne, czy podlega wymianie gwarancyjnej, czy mam to od czasu do czasu czyścić, czy zignorować, czy co.
          bez względu czy normalne, czy nie - zgłosić :!:
          jakby nie daj Boże coś nie ten teges później to ślad o zgłoszeniu jest
          Była Octavia II 1.9 TDI BXE by Wally

          => Superb II FL 1.6 TDI CAYC,
          => Volkswagen Passat City 1.6 TDI
          => Volkswagen Passat Variant 2.0 TSI DSG
          "Nie ma rzeczy niemożliwych... są tylko nieopłacalne..."

          Komentarz

          • robreg
            L&K
            • 2010
            • 1195
            • Octavia I (1U2)
            • AXP 1.4 MPI 75 KM

            #6
            Kolego, czy robiąc zdjęcia przyjrzałeś się temu, czemu zdjęcia robiłeś? Przecież widać jak na dłoni, że jest to GOŁA stal - więc rdzewieć musi.

            Postaw samochód na tydzień, całe tarcze hamulcowe będziesz miał zardzewiałe.
            Pozdrawiam, Robreg.
            ----
            furmanka.blogspot.com fan ;-)

            Komentarz

            • misza_zabrze
              L&K
              • 2013
              • 1371
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BLR 2.0 FSI 150 KM

              #7
              Zamieszczone przez robreg
              Postaw samochód na tydzień, całe tarcze hamulcowe będziesz miał zardzewiałe.
              wystarcza 2 dni z deszczem i to samo Normalny proces utleniania sie zelaza (lub jego stopw)
              Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
              Obecnie -> Seicento 900+LPG
              Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
              Bylo ->GOLF 3 1.8

              Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

              Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

              Komentarz

              • Wally
                RS
                • 2012
                • 3790
                • Volkswagen

                #8
                robreg, nie wytrzymał :wink:
                a tak by się w ASO ubawili
                brodacz, jak malowałem zaciski auto stało parę dni i jakbyś wtedy zobaczył moje jak wyglądało
                to chyba byś reklamował w Czechach :szeroki_usmiech nic się nie dzieje -luz
                Była Octavia II 1.9 TDI BXE by Wally

                => Superb II FL 1.6 TDI CAYC,
                => Volkswagen Passat City 1.6 TDI
                => Volkswagen Passat Variant 2.0 TSI DSG
                "Nie ma rzeczy niemożliwych... są tylko nieopłacalne..."

                Komentarz

                • robreg
                  L&K
                  • 2010
                  • 1195
                  • Octavia I (1U2)
                  • AXP 1.4 MPI 75 KM

                  #9
                  ja bym pojechał do ASO i zrobił z padliną porządek!
                  Pozdrawiam, Robreg.
                  ----
                  furmanka.blogspot.com fan ;-)

                  Komentarz

                  • kowal 2002
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 5161

                    #10
                    brodacz, standard. Po wyczyszczeniu trzeba było delikatnie przeciągnąć to miejsce smarem syntetycznym ( delikatnie czyli ma zostać jedynie "film" ze smaru a nie gluty ) nie będzie tak brać ruda i felga będzie ładnie schodzić z piasty. Tylko nie stosuj ulubionego przez większość ASO smaru miedziowego, bo tylko pogorszysz sprawę ( Fe+Cu+Al + woda <szczególnie słona w zimie> to kiepskie połączenie ).
                    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                    Komentarz

                    • samtech84
                      Elegance
                      • 2008
                      • 988
                      • Octavia I (1U2)
                      • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                      #11
                      Powiem więcej byłbym zdziwiony gdyby nie było tam rdzy.

                      Ogólnie goła stal + trochę wody i można otwierać browara i patrzeć jak rdzewieje popijając.

                      Komentarz

                      • spawalniczy
                        Classic
                        • 2014
                        • 24

                        #12
                        Wystarczy wyczyścić i nanieść cienką warstwę smaru. Polecam biały smar ceramiczny w sprayu. Stosuję od wielu lat i nie ma śladu rdzy.
                        Dziwię się, że fabryka zakłada koła na sucho. W nowym Yeti po pół roku było tyle rdzy w tym miejscy, że nie mogłem zdjąć koła.

                        Komentarz

                        • Pidziek
                          RS
                          • 2011
                          • 1845

                          #13
                          Zamieszczone przez spawalniczy
                          Wystarczy wyczyścić i nanieść cienką warstwę smaru. Polecam biały smar ceramiczny w sprayu. Stosuję od wielu lat i nie ma śladu rdzy.
                          PIASTA NIE MOŻE WIDZIEĆ ŻADNEGO SMARU !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                          CZYTAĆ INSTRUKCJĘ ATE I INNYCH PRODUCENTÓW A NIE PISAĆ TAKIE RADY LUDZIE..
                          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                          http://www.zmienolej.pl/
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                          Komentarz

                          • robreg
                            L&K
                            • 2010
                            • 1195
                            • Octavia I (1U2)
                            • AXP 1.4 MPI 75 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez spawalniczy
                            Dziwię się, że fabryka zakłada koła na sucho. W nowym Yeti po pół roku było tyle rdzy w tym miejscy, że nie mogłem zdjąć koła.
                            Spawalniczy, prosba, nie trolluj. Temat od poczatku zakrawal na kawal o tym jak blondynka, po wjechaniu w kałużę stwierdzila, ze zgubila podloge pod silnikiem
                            Pozdrawiam, Robreg.
                            ----
                            furmanka.blogspot.com fan ;-)

                            Komentarz

                            • spawalniczy
                              Classic
                              • 2014
                              • 24

                              #15
                              Zakładam, że piszesz o styku płaszczyzn piasty z tarczą, gdzie faktycznie nie zaleca się nakładania smarów, a problem opisany na początku dotyczy innego miejsca, czyli styku felgi z tarczą i wystającym kołnierzem piasty.

                              Komentarz

                              • robreg
                                L&K
                                • 2010
                                • 1195
                                • Octavia I (1U2)
                                • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez spawalniczy
                                Zakładam, że piszesz o styku płaszczyzn piasty z tarczą, gdzie faktycznie nie zaleca się nakładania smarów, a problem opisany na początku dotyczy innego miejsca, czyli styku felgi z tarczą i wystającym kołnierzem piasty.
                                Nie, to, co skasowalem (o śmierci i kalectwie), to byla niemila ironia, ale ja wywalilem, bo sam zaczalem trollowac tym tekstem.
                                Pozdrawiam, Robreg.
                                ----
                                furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                Komentarz

                                • spawalniczy
                                  Classic
                                  • 2014
                                  • 24

                                  #17
                                  Zamieszczone przez robreg
                                  Zamieszczone przez spawalniczy
                                  Zakładam, że piszesz o styku płaszczyzn piasty z tarczą, gdzie faktycznie nie zaleca się nakładania smarów, a problem opisany na początku dotyczy innego miejsca, czyli styku felgi z tarczą i wystającym kołnierzem piasty.
                                  Nie, to, co skasowalem (o śmierci i kalectwie), to byla niemila ironia, ale ja wywalilem, bo sam zaczalem trollowac tym tekstem.
                                  robreg, to co powyżej pisałem było w odpowiedzi do Kolegi Pidziek, ale twój post wskoczył w trakcie pisania.

                                  Moim zamiarem nie jest trolowanie, nie wiem, dlaczego tak to odbierasz. Opisałem swoje doświadczenia z problemem zdjęcia koła z powodu rdzy. Nie mam do nikogo pretensji, ogarnąłem temat w opisany sposób i koniec historii.

                                  Komentarz

                                  • brodacz
                                    Drive
                                    • 2014
                                    • 52

                                    #18
                                    Dzięki za odpowiedzi,
                                    pomimo, że niektóre ironiczne.

                                    Zdaję sobie sprawę, że to czysty metal, o tarczach nie trzeba wspominać.
                                    Dotąd kupowałem auta już zardzewiałe w tym miejscu
                                    Zdziwiłem się, że po 4 miesiącach mam aż tak grubą warstwę rdzy.
                                    Wydawało mi się, że utrzymująca się woda w kole to nienormalne zjawisko.

                                    Można temat zamknąć.
                                    O3 1,8 TSI

                                    Komentarz

                                    • siemi1
                                      L&K
                                      • 2012
                                      • 1287
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • BMM 2.0 TDI 140 KM

                                      #19
                                      A zwróciłes uwage , że masz klocki TRW? czy juz zdążyłeś wymieniać ? :P
                                      Spalanie - Motostat.pl
                                      Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
                                      Moja OII FL 2.0TDI Kombi, oszust RS
                                      Sprzedam na OLX!!

                                      Komentarz

                                      • lockin
                                        Rider
                                        • 2013
                                        • 706
                                        • Superb II (3T4)

                                        #20
                                        Może dodam swoje 3 grosze. Dziś założyłem zimówki na stalówkach na wszystkie koła zamiast alusów. O ile przód bez problemu zszedł o tyle z tyłu musiałem się namęczyć bo alusy "przykleiły się" do piasty. Oczywiście wszystko wyczyszczone + jak koledzy wcześniej pisali nałożony delikatnie film z pasty ceramicznej na samo łączenie piasty z felgą.

                                        Tylna oś


                                        5 minut później
                                        JEST >>> O2FL by Lockin

                                        BYŁA >>> O3 1.8 TSI by Lockin
                                        BYŁA >>> S2FL 2015 by Lockin
                                        BYŁA >>> O3 Black 2013 by Lockin
                                        BYŁA >>> O2 Tour 2011 by Lockin

                                        Komentarz

                                        • Marian 2
                                          L&K
                                          • 2007
                                          • 1086
                                          • Octavia I combi (1U5)
                                          • AQY 2.0 MPI 115 KM

                                          #21
                                          Bossze co za temat! Chyba nikt z posiadaczy tych super samochodow nie wie co to jest szczotka druciana i najzwylkejsza farba w spreju, lub pędzelkiem, nawet w tych miejscach nie musi być termoodporna. Ludzie dajcie spokój wydziwianiu i robieniu z igły widły. A co to będzie po 10 latach w tych miejscach w tym super samochodzie co nie może się nawet ubrudzić błotem?

                                          Komentarz

                                          • jerol
                                            Ambiente
                                            • 2014
                                            • 188

                                            #22
                                            U mnie wygladalo to tak samo jak u kolegi Brodacz imo nie ma co sie przejmowac felgi wyczyscilem benzyna ekstrakcyjna bo bombli zadnych nie bylo, piasty szczotka druciana+ przesmarowanie, trzeba o tym pamietac i to wszystko. Z moich obserwacji zauwazylem, ze w swierzych autach grupy VAG piasty gnija bardziej niz w tych starszych. Dlaczego? Nie wiem ale jest jak jest. Przebieg 7kkm, 3 miesiace eskploatacji.

                                            Komentarz

                                            • Ralfik
                                              Ambiente
                                              • 2013
                                              • 225
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                              #23
                                              PARANOJA Z TYM TEMATEM!!!

                                              Komentarz

                                              • Baniq
                                                Classic
                                                • 2014
                                                • 38
                                                • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                                #24
                                                Wydaje mi sie ze powinieneś to zgłosić !! To skandal ))) < baaaha>

                                                Komentarz

                                                • bishop
                                                  L&K
                                                  • 2012
                                                  • 1430

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Marian 2
                                                  Bossze co za temat! Chyba nikt z posiadaczy tych super samochodow nie wie co to jest szczotka druciana i najzwylkejsza farba w spreju, lub pędzelkiem, nawet w tych miejscach nie musi być termoodporna. Ludzie dajcie spokój wydziwianiu i robieniu z igły widły....
                                                  Nie po to się kupuje nówkę za kilkadziesiąt tyś ,żeby po 4 miesiącach biegać koło niej z pędzelkiem i szczotką drucianą :twisted: , dlaczego jest "goła stal" w tym miejscu, zamiast odpowiedniego stopu minimalizującego rdzewienie? , dlaczego nie ma warstwy zabezpieczającej ?, dlaczego nie ma w instrukcji zalecenia żeby smarować i konserwować te miejsca?, ...bo producent/sprzedawa wie, "głupi to kupi "i będzie cicho siedział i najpierw szarpal się z kołem a potem drapał, malowal , smarował.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...